Умови співпраці з НСЗУ для представників вторинки

Умови співпраці з НСЗУ для представників вторинки

Сьогодні поговоримо про те, як Національна служба здоров’я України НСЗУ взаємодіє з представниками вторинки. Перш за все, мова буде йти про програму медичних гарантій. Програма полягає у компенсації коштів, витрачених на певні медичні послуги та лікзасоби, й передбачає повну оплату певного переліку медичних послуг та лікзасобів, що надаються пацієнтам, за рахунок коштів держбюджету. Тобто, для пацієнта отримання медичних послуг та ліків є безкоштовним, їх оплачує держава.

Законодавчі основи співпраці з НСЗУ

Актуальна програма державних гарантій затверджена Постановою Кабміну № 65 від 05 лютого 2020 року «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році». Згідно з цим документом, умови програми об'єднані в пакети медичних послуг. Такі пакети складаються з медичних послуг за певним напрямком, які об'єднує опис щодо специфікації, тариф та вимоги до надання.

Програма на 2021 рік знаходиться на стадії обговорення та затвердження, тому на даний момент до 01.04.2021 року діє Програма 2020 року.

Вимоги для взаємодії із НСЗУ

Для участі у програмі медичних гарантій необхідною умовою є відповідність кадрового складу клініки єдиним кваліфікаційним вимогам, а також наявність матеріально-технічної бази згідно із пакетом медичних послуг, які надаються у закладі охорони здоров'я. Причому устаткування може бути як власністю клініки, так і надаватися іншою юрособою на умовах договору. Відповідність медпрацівників кваліфікаційним вимогам регламентується чинним законодавством.

Етапи оформлення взаємодії з НСЗУ

Загалом передбачено наступний порядок оформлення взаємодії з НСЗУ:

  • реєстрація в електронній системі охорони здоров’я;
  • підтвердження наявності необхідної матеріально-технічної бази та кадрів;
  • подання заяви до НСЗУ та укладання договору;
  • підписання договору з НСЗУ.

Пропоную розглянути детальніше кожен з цих етапів.

Реєстрація в електронній системі 

Реєстрація в електронній медично-інформаційній системі необхідна для автоматизації ведення обліку медичних послуг та управління медичною інформацією в електронному вигляді. Реєстраціяі дозволяє обмінюватися даними, документами та іншою інформацією з всеукраїнською електронною системою охорони здоров’я eHealth.

Надання відомостей про матеріально-технічну базу та кадри

Згідно з чинним законодавством, необхідною умовою участі у програмі медичних гарантій є наявність відповідної ліцензії. Також варто зазначити інші важливі умови:

  • наявність матеріально-технічної бази за галузевими стандартами та стандартами МОЗ;
  • вільний доступ до медзакладу та можливість отримати послуги в повному обсязі для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення;
  • реєстрація надавача як юридичної особи або ФОПа;
  • відповідність критеріям, установленим у порядку використання коштів бюджетної програми, на виконання якої укладаються договори про медичне обслуговування населення;
  • новацією 2021 року є обов’язкове документальне підтвердження відповідності будівлі медзакладу вимогам для маломобільних груп населення. 

 

Подання заяви та укладання договору

Заява подається в електронному вигляді відповідно до вимог НСЗУ. Медичний юрист може допомогти із оформленням цього документа.

Якщо медзаклад довів відповідність умовам для обраного пакета медичних послуг, то фінальним етапом оформлення співпраці з НСЗУ буде укладання договору. Такий договір має типову структуру та укладається теж в електронній формі.

В майбутніх публікаціях я продовжу тему співпраці з НСЗУ та детальніше розкажу про нюанси, які стосуються деяких пакетів медичних послуг для представників вторинки.

Виникли питання, зверніться письмово за консультацією

або зв’яжіться з нами через розділ контакти

Консультація Детальніше