Розробка бізнес-планів в медичній сфері: структура та етапи

Розробка бізнес-планів в медичній сфері: структура та етапи

Відкриття медичного закладу потребує ретельної підготовки. Треба визначити основні напрямки діяльності, проаналізувати можливі проблеми та шляхи їх вирішення, прорахувати фінансову частину. Для цього складають бізнес-план медцентру. Далі пропоную обговорити його структуру та особливі моменти.

З чого складається бізнес-план? Це розробка мети проекту, оцінка економічних показників закладу, аналіз оточуючого середовища та майбутніх пацієнтів. Бізнес-план розробляють приблизно на 3-5 років. Спочатку потрібні чіткі розрахунки в організації медпрактики, в наступні роки можна користуватись прогнозом для основних показників. 

Етапи розробки бізнес-плану для медорганізації

  1. Визначення мети реалізації проекту.
  2. Оцінка наявних ресурсів для досягнення поставлених цілей;
  3. Напрямок медпослуг, які планує надавати організація;
  4. Дослідження ринку надання послуг;
  5. Пошук зручного місця для розташування медзакладу, відповідного приміщення;
  6. Складання плану організації та маркетингу;
  7. Вирішення питань управління установою;
  8. Розробка фінансового плану;
  9. Розгляд можливих ризиків;
  10.  Резюме.

Ефективний бізнес-план починається з аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища і оцінки фактичного стану майбутньої установи. Що стосується зовнішнього середовища, то слід звертати увагу на перспективу розвитку закладів охорони здоров’я в даній місцевості, характеристику конкурентних клінік, потреби та доходи населення. Також не варто упускати момент аналізу факторів розвитку або занепаду оточуючого середовища, які на перший погляд не стосуються медзакладу, але можуть вплинути на нього. В процесі аналізу внутрішнього середовища розглядають маркетинг, фінансові можливості, кадрові ресурси та модель адміністрування. 

 

Розглянемо більш детально складові частини бізнес-плану:

  • Короткий огляд проекту - скорочений та змістовний виклад плану, де підкреслюються реальні переваги даного закладу охорони здоров’я, його цілі і завдання.
  • Опис послуг. Цей розділ описує види медпослуг, які організація планує надавати пацієнтам, їх особливості та вигоду для кінцевого споживача. Також зазначається їх унікальність і привабливість для населення; 
  • Визначення стану справ у галузі. Тут розглядаються тенденції розвитку проектування об'єктів в медичному бізнесі та взагалі медичної сфери в даній місцевості, а також описується відповідність медзакладу нормам та вимогам законодавства щодо організації закладу охорони здоров’я і її практичної діяльності;
  • Вибір конкурентної стратегії. В даному розділі потрібно визначити переваги медзакладу, його лідерство за якістю, спеціалізацією тощо;
  • Організаційний та маркетинговий план. Розробляється конкретний план дій щодо вибору приміщення, обладнання, персоналу, розглядаються питання ціноутворення та стратегія розвитку клініки;
  • Правова форма та управління. Зазначається організаційно-правова форма медорганізації, інформація про держреєстрацію та структуру управління, обов’язки керівників і підрозділів закладу;
  • Фінансовий план. Це розрахунок фінансових показників, потрібних ресурсів і витрат. Також визначається поріг беззбитковості, обсяг медпослуг в грошовому еквіваленті. 
  • Страхування ризиків. Оцінюється ступінь ризику даного проекту медичної установи та визначаються шляхи страхування від них. 

Групи ризиків

 

  1. Фінансово-економічні: підвищення вартості матеріалів, зниження цін на послуги конкурентів, збільшення податків, нестача коштів та ін.;
  2. Соціальні: відносини з регіональною владою, складності в наборі необхідних фахівців, недостатній рівень заробітної плати тощо;
  3. Технічні: можливість зниження якості матеріалів, зношеність медичної техніки.

 

Важливим організації діяльності медустанови є формування вартості послуг. Для цього варто визначити попит, оцінити витрати, провести аналіз цін у конкурентів, аналіз державних вимог до регулювання цін, розрахувати остаточну вартість та спланувати дії з її майбутнього коректування. 

 

Бізнес-план медцентру є обов’язковою складовою планування не тільки приватної, а і бюджетної медустанови. Він описує основні аспекти лікувально-виробничих процесів закладу охорони здоров’я. Фахівці компанії Law&Med мають великий практичний досвід в юридичному супроводі кожного етапу планування та діяльності медзакладу. В разі виникнення питань звертайтесь до наших професійних юристів за консультаціями та роз’ясненнями. 

Виникли питання, зверніться письмово за консультацією

або зв’яжіться з нами через розділ контакти

Консультація Детальніше