Укладання договору з НСЗУ: умови та процедура

Укладання договору з НСЗУ: умови та процедура

Надавачі медичних послуг все більше переконуються у вигоді взаємодії з НСЗУ. Перед медичними закладами постають питання оформлення співпраці та укладання договору з національною службою охорони здоров’я. Далі розберемо необхідні для цього умови і процедури.

 

НСЗУ на офіційному сайті розміщує оголошення про укладання договорів на підключення до державної програми медичних гарантій, яка організовує процес медичного обслуговування населення.

Вимоги до медустанови, що планує співпрацю з НСЗУ

Для оформлення співпраці, медзаклад має відповідати умовам, які записані в Постанові Кабміну від 28 березня 2018 № 391. Вони стосуються юридичних, організаційних, матеріально-технічних аспектів:

  • Заклад повинен мати ліцензію на медичну практику та інші дозвільні документи, які передбачені для цього випадку;
  • Медустанова має відповідати законодавчим критеріям, що встановлені для користувачів коштів бюджетної програми. За консультаціями з цього приводу слід звертатись до медичного юриста, який врахує всі нюанси для ефективної діяльності медзакладу;
  • Матеріально-технічна база повинна дотримуватись галузевих стандартів МОЗ України;
  • Наявність умов для вільного доступу до приміщення медичної установи осіб з інвалідністю і маломобільних груп населення. Для підтвердження цього з 01.07.2021 р. потрібний висновок експерта будівельної організації.

Етапи підключення до програми медгарантій

  1. Обов’язкове встановлення МІС – медичної інформаційної системи, через яку буде здійснюватись обмін інформацією стосовно організації роботи медзакладу, його юридичного оформлення та лікувальних процесів. Для встановлення МІС та її роботи керівник установи, його заступник та фахівці-медики повинні мати кваліфіковані електронні підписи. Робота медзакладу ведеться в єдиній базі в електронному форматі;
  2. Комплектація закладу фахівцями в залежності від обраного напрямку діяльності та наявність достатньої матеріально-технічної бази;
  3. Подання заяви до національної служби охорони здоров’я;
  4. Укладання договору на рік.

Як подавати заяву до національної служби здоров’я України

Слід зазначити, що весь документообіг між медорганізацією та НСЗУ відбувається через медичну інформаціну систему (для первинної меддопомоги)та платформу SmartTender (для вторинної та третинної допомоги) . Це стосується подання заяви, укладання, зміни та скасування договору. 

На момент подання пропозиції, в електронній системі повинна бути така інформація про заклад:

  1. Дані реєстрації, місця надання медичних послуг, інформація про медобладнання, що використовується:
  2. Ліцензія на медичну практику;
  3. Документи про відносини закладу з іншими суб’єктами господарювання, які будуть задіяні у виконанні програми медгарантій (мова йдеться про підрядників, наприклад - діагностичні лабораторії);
  4. Дані про персонал та уповноважених осіб, діяльність яких стосується виконання встановлених умов.

Якщо відбулася зміна вищеперерахованих даних в той час, коли вже була подана заява, необхідно в той же день внести зміни до електронної системи. У разі надання неповної інформації або помилки слід подати нову заяву з урахуванням виправлень.

Для подання заяви потрібно заповнити відповідні поля в електронному бланку і додати відскановані копії підписаних документів. У разі виникнення питань можна звернутись до юриста НСЗУ за додатковими роз’ясненнями.

Процедура укладання договору

Представники держслужби розглядають заяву та перевіряють подану інформацію. У разі відсутності зауважень формується договір типової форми, який надсилається на підписання в медзаклад. Вся інформація про оформлення договору за Програмою медичних гарантій міститься в Постанові Кабміну від 25.03.2018 р. № 410. Папери оформлюються в електронному вигляді, як і звіти про медпослуги, які заклад має надсилати кожного місяця. За результатами звітів розраховується фактична сума оплати за надані послуги.

Заклад охорони здоров’я і держслужба мають право змінити умови співпраці або припинити її. Для цього ініціатор надсилає другому закладу на розгляд проект договору зі змінами, закріплений електронним підписом. Якщо кожна сторона згодна зі змінами, вони підписують відповідний проект. В іншому випадку суперечка вирішується в процесі переговорів або в судовому порядку. Дія договору припиняється з причини закінчення терміну його дії або при наявності інших умов, визначених законодавством. 

 

Для укладання договору з НСЗУ медустанова має відповідати встановленим державним стандартам за вибраним галузевим напрямком і повинна бути підключеною до електронної системи медичних даних. Нюанси процесу підключення до програми медгарантій знають фахівці Law&Med. Звертайтесь до досвідчених професіоналів за допомогою в підготовці закладу до співпраці з національною службою здоров’я України і консультаціями щодо підписання договору.

Виникли питання, зверніться письмово за консультацією

або зв’яжіться з нами через розділ контакти

Консультація Детальніше