Сьогодні розглянемо важливу тему для тих, в кого вже є медична ліцензія. Мова йтиме про ліцензійні перевірки, які проводить МОЗ України, Держатомрегулювання та Держлікслужба.
Планові перевірки може здійснювати лише орган ліцензування. У випадку з Міністерством охорони здоров'я України, такі перевірки здійснюються відповідно до заздалегідь затверджених квартальних планів. Важливо знати, що один й той самий ліцензіат не може проходити перевірку частіше одного разу на рік.За результатами перевірки складається уніфікований акт.
Підготовка до перевірки МОЗ України
Розглянемо, як успішно пройти таку перевірку.
У випадку з плановою перевіркою є суттєва перевага — достатньо часу, щоб підготуватися та виправити наявні недоліки. Щоб мати перевагу у часі, варто моніторити відповідні накази МОЗ на офіційному сайті. Про точні дати початку та завершення перевірки МОЗ має повідомляти ліцензіатів за 10 днів.
З метою підготовки необхідно зробити наступне:
- освіжити в пам'яті ліцумови та впевнитися в їхньому дотриманні;
- перевірити наявність усіх оригіналів документів, зокрема й тих, що подавалися до МОЗ разом із заявою при оформленні ліцензії;
- перевірити наявність копії ліцензії у кожному місці роботи та акредитаційного сертифіката (якщо медзаклад працює два роки або більше);
- сформувати структуру медзакладу й зобразити її у вигляді схеми, що ілюструє наявність підрозділів і кабінетів лікарів з урахуванням їхньої спеціальності;
- проконтролювати актуальність даних, вказаних у відомостях про матеріально-технічну базу та медичний персонал у штаті закладу;
- забезпечити правильність та повноту даних на вивісці медзакладу, а також наявність табличок на дверях кабінетів лікарів згідно з їхніми посадами;
- оформити куточок споживача згідно зі встановленими вимогами таким чином, щоб він містив копію актуальної ліцензії на медпрактику (або витяг з Ліцензійного рєстру МОЗ) ,прайс на медичні послуги, правила перебування пацієнтів в медзакладі тощо;
- розв'язати всі кадрові питання, зокрема, забезпечити укомплектованість штату з урахуванням ставки, найменування посад та наявних документів медичних працівників (на день перевірки документи мають бути актуальними, а якщо це не так, то відповідних працівників необхідно усунути від роботи);
- дотримуватися стандартів діловодства та документообігу, зокрема забезпечити наявність необхідних журналів, інструкцій, номенклатури справ тощо;
- розробити або перевірити наявні інструкції з проведення медпроцедур.
Що стосується документів, то саме їхнє ведення перевіряється й стає основою для висновку комісії. Тому треба уважно перевірити наступне:
- безпечні умови праці (оформлення посадових інструкцій, наявність страхування, своєчасні відмітки про медичні огляди та вакцинацію співробітників тощо);
- правильний порядок ведення всіх облікових журналів (вони повинні бути прошитими та пронумерованими, містити коректні дати);
- дотримання санітарних норм та правил (цей пункт має бути підтверджений договорами на утилізацію сміття, на прання білизни тощо);
- контроль якості медпослуг (регламенти системи якості, локальні протоколи тощо);
- забезпечення медичним обладнанням, підтвердження його гарного технічного стану та метрологічної повірки (табель оснащення, акти перевірки тощо);
- ведення облікової та звітної документації, наприклад, карток, форм погоджень на медичне втручання.
Контроль та перевірки Держлікслужби та Держатомрегулювання
Окремої підготовки потребує перевірка поводження з лікарськими засобами. Тому особливу увагу варто приділити забезпеченню правильних умов зберігання, списання, обліку та вхідного контролю якості лікзасобів, а також документальному підтвердженню цього.
До речі, перевірку дотримання медзакладами законодавства у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів виконує Держлікслужба. Періодичність перевірок залежить від балів закладу — оцінки за певними критеріями, затвердженими постановою Кабміну від 02.12.2020 № 1185. Наприклад, якщо медзаклад набирає від 41 до 100 балів, то його відносять до групи високого ризику, й це означає необхідність проходження планової перевірки раз на два роки. Чим менший бал, тим більшим буде інтервал між плановими перевірками.
Також медзакладам, які використовують ДІВ в ході провадження діяльності, варто підготуватися й до перевірок Держатомрегулювання. Алгоритм підготовки в цілому схожий на попередні випадки. Важливо перевірити відповідність всім ліцензійним умовам, перевірити актуальність вимірювань дозоформуючих параметрів рентгенапарату, наявність своєчасного медогляду працівників категорії А та актуальність навчання з питань радіаційної безпеки та показати це у документах.
Щоб уникнути проблем, пов’язаних із виявленням невідповідностей у ході проведення перевірки, раджу заздалегідь проконсультуватися з кваліфікованими юристами LAW&MED. Ми допоможемо виправити недоліки вчасно.
Виникли питання, зверніться письмово за консультацією
або зв’яжіться з нами через розділ контакти